4.8 / 5. 25

فهرست مطالب

فهرست مطالب

 چربی سوزی قهوه برای کسانی که میخواهند لاغر شوند.

چربی سوزی قهوه یکی از مواردی ست ، که خیلی از افراد علاقه دارند در مورد مکانیسم عملکرد آن بدانند. 

این ماده تلخ دوست داشتنی فواید زیادی دارد که یکی از فواید مهم آن، تسریع در امر چربی سوزی ست.

قهوه به جهت دارابودن کافئین و اسید کلروژنیک، متابولیسم بدن را افزایش داده، و باعث بالارفتن سوخت و ساز بدن و بالتبع به فرایند چربی سوزی کمک می کند.

علاوه بر آن، یکی از ویژگی های جالب کافئین، کاهش اشتهای فرد در اثر استفاده از قهوه، به عنوان نوشیدنی متداول روزانه است.

چون کافئین موجود در قهوه، اشتهای کاذب شما را کنترل کرده و در نتیجه به لاغری و چربی سوزی کمک مهمی می کند.

در این راستا بهتر است بدانیم، قهوه ی سبز در قیاس با قهوه سیاه کافئین بیشتری دارد، چرا که از میزان کافئین قهوه سیاه در مراحل فرآوری کاسته میشود.

 

چربی سوزی قهوه برای کاهش وزن

1- کدام قهوه برای لاغری و چربی سوزی بهتر است؟

” قهوه اسپرسو” مطمئنا حرف اول را میزند.بسیار غلیظ است و میزان کافئین بالایی دارد.

 اما اگر با طعم تند و تلخ اسپرسو میانه خوبی ندارید نگران نباشید، “قهوه عربیکا” منتظر شماست. 

عربیکا، قهوه ای با طعمی مطبوع و میزان کافئین قابل قبول برای چربی سوزی! 

چربی سوزی قهوه در مقابل قهوه سبز

2- برای چربی سوزی قهوه ، آن را با چه ترکیباتی بخوریم؟

  • قهوه با لیمو : یک نوشیدنی بی نظیر است، که به جهت ترکیب کافئین قهوه و ویتامین سی موجود در لیمو، یک بمب لاغری و چربی سوزی محسوب میشود.
  • قهوه با دارچین : دارچین یک لاغرکننده قوی است، که در ترکیبش با قهوه به یک نوشیدنی چربی سوز فوق العاده تبدیل میشود.
چربی سوزی قهوه با ترکیب لیمو
چربی سوزی قهوه با لیمودارچین

3- بهترین زمان مصرف قهوه

شما در 3 زمان مهم می توانید از مزایای قهوه جهت چربی سوزی به بهترین نحو سود بگیرید:

صبح ها

پژوهشگران معتقدند بهترین ساعات چربی سوزی قهوه ، تا سه ساعت بعد از زمان بیداری شماست. 

به عنوان مثال اگر شما ساعت 8 صبح بیدار میشوید تا قبل از ساعت 11 فرصت دارید قهوه بنوشید، یا اگر ساعت 10 بیدار میشود تا ساعت 13 بهترین زمان مصرف قهوه برای شماست. 

چرا که هورمون کورتیزول ( هورمون استرس و هوشیاری) در این ساعات در پایین ترین سطح خود قرار دارد و آرام آرام در طول روز افزایش می یابد، در نتیجه نوشیدن قهوه بعد از زمان گفته شده، ممکن است بر استرس و به دنبال آن به تپش قلبتان بیافزاید. 

اما چنانچه در فاصله سه ساعت بعد از بیدار شدن قهوه بنوشید ،به بدنتان یک فرصت طلایی داده میشود تا جهت چربی سوزی و افزایش متابولیسم وارد عمل شود. (نکته: قهوه را ناشتا مصرف نکنید، اسید معده را بالا میبرد و اصطلاحا معده تان ترش میکند!)

چربی سوزی قهوه در ساعات مختلف روز

قبل از تمرین

همیشه یک ساعت قبل از تمرین خود را مهمان یک فنجان قهوه نمایید. 

براساس تحقیقاتی که انجام شده افراد پس از نوشیدن قهوه قبل از تمرین بین 30-25 درصد افزایش گردش خون مویرگی را تجربه میکنند. 

طبیعیتا وقتی گردش خون شما بالاتر میرود اکسیژن بیشتری به بافت ها، عضلات و اندام هایتان میرسد و ماهیچه های شما طی عملکرد ورزشی ،دیرتر خسته می شوند و زمان بیشتری شما را همراهی میکنند و در نتیجه باعث لاغری و چربی سوزی بیشتری می شود.

چربی سوزی قهوه قبل از تمرین بیشتر است

بعد از نهار

مصرف قهوه بعد از ناهار سوخت و ساز بدن را بالا برده. تحرکات روده را افزایش میدهد تا بدنتان یک هضم آسان و دلچسب را تجربه کند. 

به همین دلیل است که مصرف قهوه بعد از نهار باعث لاغری و چربی سوزی می شود.

به خاطر داشته باشید، مصرف قهوه ممکن است جذب آهن در بدن را کاهش دهد. 

بهتر است اخرین فنجان قهوه تان را تا ساعت 4 عصربنوشید، و تا فردا صبح با این نوشیدنی جذاب خداحافظی کرده باشید! 

چون کافئین 8-7 ساعت فرصت میخواهد، تا ازبدن خارج شده و خوابتان را دچار اختلال نکنند.

4- میزان مجاز مصرف قهوه

سازمان غذا و داروی امریکا (FDI) ، مصرف روزانه 400 میلی گرم قهوه معادل چیزی در حدود 3 تا 5 فنجان در روز ، برای افراد سالم و بالغ( فارغ از بیماری زمینه ای) توصیه کرده است . 

که البته این میزان برای زنان باردار به 200 میلی گرم کاهش می یابد.

5- قهوه توسط چه کسانی باید محتاطانه مصرف شود:

توصیه به نوشیدن قهوه برای همه افراد به جهت وجود کافئین بالا صحیح نیست. 

در موارد زیر از پزشکتان در مورد میزان و زمان مصرف قهوه مشورت بگیرید:

  • اگر ناراحتی قلبی یا فشارخون دارید.
  • در طول روز بدون علت خاصی استرس و دلهره ی زیادی را تجربه میکنید.
  • اگر کم خونی دارید.
  • اگر شیرده هستید.
  • اگر رفلاکس معده یا سندروم روده تحریک پذیر دارید. 

 

6- دیگر فواید قهوه

در کنار ویژگی چربی سوزی قهوه ، قهوه فواید دیگری نیز دارد که از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع خستگی و کسالت در مواردی که نیاز به هوشیاری بیشتری است .(برای دانش آموزان و دانشجویان در شب امتحان، برای پزشکان اورژانس در شیفتای پی در پی، و همینطور برای کار با ماشین الات در شب هنگام).

  • وجود انتی اکسیدان فراوان جهت مبارزه با رادیکالهای آزاد، (اتم های ناپایداری که سلول های بدن را تخریب میکنند و عامل بیماری و پیری هستند) و جلوگیری از پیری.

    – حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی ،از جمله ویتامین ب 2، ب 5، منگنز، پتاسیم و منیزیوم

    – جلوگیری از افسردگی، فراموشی و الزایمر

    –  پیشگیری از ابتلا انواع سرطان و دیابت نوع دوم و …

    ایا هنوز هم در نوشیدن قهوه و قرار دادن آن در برنامه غذاییتان تردید دارید؟ 

      به نظر بعید میرسد!

 

 

در انتها برای کسب اطلاعات بیشتر، به شما دوستان پیشنهاد می کنم تا این ویدیو را تماش کنید.